Distans

Such! 
Nu har skolan bestämt att de sista veckorna innan jullovet ska vara på distans. 
Jag tycker väl inte att det är så himla bra med tanke på hans dyslexi. 
Jag är helt övertygad om att ungdomarna gör ett mycket bättre jobb om de får vara i skolan istället då det finns en lärare på plats som kan styra upp och vägleda. Tex om de ska skriva en text vet jag ju att sonen skriver så lite som det går genom att det är en svårighet för honom. Är han i skolan kan läraren säga åt honom att skiva mer. Om han däremot lämnar in en text som är för kort kommer han ju få backjobb och det skapar en motgång . 
Trots att han går en praktisk utbildning så ska de inte ha praktik utan allt ska vara på distans. 

Det krockar även lite med mina planer att jobba hemifrån om han också ska jobba hemifrån då vårt fiber inte verkar klara av två uppkopplingar samtidigt. Så jag får vika mig och skippa mina tankar och planer. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0