Måndag 21 juni!!

Här har det hänt grejer..
Trädgårdsgubbarna kom ju i torsdags och började.
I fredags var all jord och grus på plats.
På kvällen på fredagen
kom mamma ner till mig på cafét och
berättade att hon och pappa skulle
hålla ställningarna på lördagen
så jag oxå kunde följa med till
Stockholm och gratta syskonbarn.
Tack snälla rara mamma och pappa!!
På söndagen jobbade vi ihop
men det var tvärlugnt,
hade ca 10 kunder på hela dagen.
Slog inte ens ut kassan.
I dag måndag kom trädgårdsgubbarna igen
och nu har vi gräsmatta på hela tomten..
Tjoho!!
Så nu vattnar vi så det står som spön omkring oss.
Gubben min säger att vi ska vattna i två veckor,
då lär ju vattenmätaren gå varm..
Snart är det dags för mig att gå ut och flytta
spridarna en bit till..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0