Jahapp!!


I morse rymde gubben direkt efter frukost.
Han skulle till min föräldrar för att montera en luftvärmepump.
Jag och lillkillen pyssla lite här hemma,
eller rättare sagt jag pyssla och han kolla på tv.
Hann tvätta två maskiner tvätt, diska en maskin plus en ho.
Sen bar det iväg för att kasta i tidningskontainern,
och att slänga flaskor.
In på ICA och panta lite.
Handla snus till gubben och frukost till dotra.
Hon ska sova i stallet i natt och hon beställde
stekt ägg macka och hallon risifrutti.
Sen iväg till föräldrarna för att äta lunch.
Blev kvar där hela eftermiddagen.
Så den taco vi tänkt ha som middag uteblev, 
det blev frysta köttbullar och makaroner.
Kanske inte den roligaste lördagsmiddagen men..
Måste visa min fina blom/ljus urna 
vi har utanför vårt hus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0