Tisdag 17 mars, håller tummarna!

Var till sjukhuset och lämnade lite prover inför ett läkarbesök igår och hade samtidigt snack med dotra.
Hon är ju ganska piss less på sitt gymnasieval som det är just nu och har bara kärnämnena.
Hon pratade tidigare om att gå handel, vilket inte Jag tycker är sådär super bra val, men bättre det än inget alls.
Vill ju att hon ska gå något med en bra framtid.
Nu sa hon igår att hon funderade på ekonomi istället, och Det känns lite bättre. Hon pratade om ekonomiassistent eller så och att matte är ju alltid bra att ha i bagaget.
Nackdelen är väl att det antagligen är mycket plugga och det har hon ju lite svårt med just nu, men men....
Förr försökte jag påverka henne att söka ett gymnasieval som säkert ger ett jobb, nu känns det mest att bara hon går något och genomför det är jag lycklig, med kanske viss styrning och vägledning från mig.
Jag vill ju inte att hon ska göra samma misstag som jag själv gjorde.

Nu är det dags att börja med frukost och sen väcka min lilla kille.

Hoppas på en solig och fin dag idag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0