16 maj, Pjolt och tjafs!!

Nu har jag gjort min första vecka, känns ganska bra men det är mycket att lära in. Många system är det!!!
Igår var jag med ut och åt med mitt arbetslag, det var kul och trevligt. 
När jag kom hem på kvällen var mannen inte hemma, svärfar hade tydligen varit förkyld i veckan, men nu hade febern stigit så det blev sjukhuset.
Så mannen hade åkte iväg för att vara nära om det skulle behövas.
I morse fickfon beskedet att det var lunginflammation , men han ligger kvar för observation.
Nyss fick jag höra att svägerskan som inte jobbat idag pga förkylning åkte till svärmor med barnen.. Hennes man var visst ut och åkte båt och hon ville hålla sin mamma sällskap...

Om man har lunginflammation är man inte dödssjuk ..,  och om man är så rasslig så man inte kan jobba åker man väl inte iväg ens till sin mamma. 
Antagligen vill hon ha hjälp med barnen eftersom hon är sjuk och den egna mannen är ute med polarna. 
Elak??? Ja kanske lite!!

Min pappa ville ha hjälp av min man, men han ville inte eftersom han vill vara hemma och greja ute i helgen. 

Avslutar mitt gnäll med ett fång med tulpaner..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0