Fredag 25/6!!

Midsommarafton och LEDIG!
Jag bestämde mig för att ha stängt
i dag och i morgon.
Tycker själv att det var ett mycket klokt beslut,
med tanke på att jag kommer att jobba
varje dag hela sommaren
utan att kunna vara ledig någonting..
Hade gett gubben order om att jag skulle få sova
till minst sju i alla fall.
Men inte kunde jag det inte..
Halv sju gav jag upp och klev ur sängen.
Käka frukost för att sen åka till stan och handla lite.
Men hua, jag hade förträngt
hur det var att handla med honom
han är ju värre än alla stressade pensionärer..
Tillsammans.
For som en rallyförare med kundvagnen mellan hyllorna.
Jag försökte komma på anledningar
till att hämta än det ena än det andra
för att få strosa lite i lugn och ro..
Tanka, äta på Max och sen hemgång.
I morgon kommer det att bli viss uppvaktning
av min stora pojke som fyllde sex i veckan.
Nu är ju inte kvinnor och män stöpta i samma form,
och vi prioriterar ju olika saker då och då..
Men när vi nu kom hem, så tänkte ju jag på att
i morgon kommer det folk hit,
och här ser det ganska stökigt ut
alltså lär vi nog röja av..
smartast är ju att göra det idag..
Då går gubben ut och kör med trimmern!
Jag tror inte våra gäster kommer att
springa och hoppa runt på tomten
men man vet ju aldrig..
Och han fattar ju så klart ingenting
varför jag blev lite grinig.
Som midsommarmiddag blev det
pastagratäng från igår,
kanske inte det roligaste och somrigaste,
men men..
Nu ska jag ta en macka för magen gör sig påmind
med högljudda vrål, lite då och då..
Glad midsommar till er alla!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0